Om Mamma & Mamma

Hittade en rolig artikel. 

Tänk dig att du blir gravid - och en kort tid senare får du reda på att även din mamma väntar barn. Hur skulle du reagera? För Familjelivsmedlemmarna Kim och Anette Nivrén hände precis det. Förra våren blev Kim, 26 år, gravid och en tid senare upptäckte även Anette, 44 år, att hon skulle bli mamma igen. I december fick Kim sitt fjärde barn, lille Jason, och i mars ska Anette få en liten flicka.

Inte nog med att de var gravida samtidigt, de skulle förutom att bli mammor även bli storasyster respektive mormor. I en mor-dotter relation skulle situationen kunna bli komplicerad.
- Jag och Kim är så bra kompisar och har jämt kunnat prata om allting, att vi väntar barn samtidigt känns inte så konstigt. Jag tycker att vi har kommit ännu närmare varandra nu, säger Anette.

Kim håller med.
- Jag och mamma har en kompisrelation och nu har vi pratat mycket om graviditeten, krämpor och sånt.

Antagligen förenklar det ändå att det varken är första barnet eller första barnbarnet för någon av dem. Anette fick Kim när hon var sjutton år och har tre barn till, 23, 20 och 13 år. Den nya lilla bebisen som är beräknad att födas i slutet av mars blir hennes femte barn. Kim visste också tidigt att hon ville ha en stor familj och fick sin äldsta dotter när hon var tjugo. Nu har hon tre döttrar, 6, 2,5 och 1,5 år och strax före jul föddes fjärde barnet, en liten pojke.

Att Kim och hennes sambo Stefan skaffade ett barn till var kanske inte så oväntat, men för Anette var barnafödandet ett avslutat kapitel. Men så träffade hon en ny kärlek, Gerry 27 år, och hennes motstånd började ge vika.
- Jag var helt bestämd på att jag inte skulle ha fler barn, min yngsta hade nyss blivit tonåring och jag tycker egentligen inte att det är rättvist mot barnet att få en gammal förälder. Men Gerry hade inga barn och ju mer vi pratade om barn desto mer började jag rucka på mig, berättar Anette.

De bestämde sig för att försöka, men Anette trodde aldrig att det skulle gå. Det hade det tagit fem år för henne att bli gravid senaste gången och nu hade hon även åldern emot sig. Men det gick - på naturlig väg och efter ganska kort tid.
- Jag blev helt förskräckt! Och sen jätteglad. Nu har jag ju haft några månader på mig att vänja mig vid tanken att det snart är dags att börja om med bebislivet igen.



-

I Förmiddags var jag iväg & red, det var hur mysigt somhellst..på en gammal isläning, en vit äldel springare :) & Elvira hade sovit i stortsett helatiden jag var iväg, så hon märkte knappt att jag vart borta hehe.

Kommentarer
Postat av: Anonym

blir sur på dig! BLOGGGA

2010-02-14 @ 23:18:13
Postat av: Anonym

skriv någon ågn

2010-02-14 @ 23:18:37
Postat av: MansonDust

Haha, jag var gravid samtidigt som min mamma. ;) Fast jag var typ i v 11 när hennes tvillingar föddes, så det skiljer ca ett halvår mellan min son & mina syskon.

2010-03-20 @ 08:58:22
URL: http://mansondusts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag kommer tillbaka!

eMail:

Blogg/Hemsida:

Din ouff:

Trackback
Josefines Blogdesgner
RSS 2.0