vad har hänt!

jo, orkar inte förklara men...sol o vårare!

6 sätt att känna igen sol-och-våraren

Psykologen och författaren Görel Kristina Näslund avslöjar hur du känner igen en sol-och-vårare.

1. Han uppvaktar dig intensivt. Om kvinnan blir uppvaktad så mycket, att hon tänker ?det här är inte sant?, så är det oftast inte det. (Det var så underbart att träffa R, han ville bara vara med mig. M, kvinnan före mig sade något liknande: "Han satt och väntade på mig efter jobbet, jag har aldrig varit med om det."

2. Han är bra på att lyssna och har inlevelseförmåga. Den här mannen lyssnar på allt, från kusinens brutna förlovning till farmors sjukdom. (Mm underbart: han lyssnade och lyssnade och verkade verkligen intresserad av min historia. Senare kom jag på att han inte lyssnade alls, han hade bara tränat upp ett sätt att se ut som om han lyssnade. Han såg lika intresserad ut på möten eller vad som helst och han snappade aldrig vad som sades.)

3. Han svarar ogärna på frågor om sitt tidigare liv. Inte heller om sina tidigare förhållanden och sin uppväxt. (Det kom ju en och annan historia förstås, som framgår av den här bloggen)

4. Han visar tecken på att han har lätt för att ljuga. De flesta ljuger inte om småsaker, men det gör sol-och-våraren. Han säger en sak ena dagen och en helt annan dagen efter. (Hela tiden, aldrig varit med om något liknande. Senare ska jag berätta historien om kråkorna och älgarna, humor på hög nivå. Eller så har jag redan berättat det, kolla i oktober)

5. En hederlig man betalar sin egen middag och resor. En sol-och-vårare hittar alltid en ursäkt för att inte göra det. (R bjöd på det lilla, alltid och när det var dags för de stora betalningarna blev det tvärstopp. En gång sa han: "Jag ska köpa stolpar åt dig, jag vet vad du ska ha." "Åh, tack!", trodde jag att han ville ge mig stolparna. Sen kom det: "Vi måste åka ner och betala stolparna, har du pengar?". Man kan ju garva ihjäl sig. Ha, ha, ha.

6. Han är väldigt intresserad av din ekonomi. Han talar på ett övertygande sätt om något projekt som hans kompis håller på med. Han lägger upp bevis på att vinsten kommer, bara du gör som han säger. ( R talade om alla möjliga investeringsprojekt hela tiden. Han fick mig sugen på att köpa en projektoranläggning och allt han ville ha. Och jag köpte det och betalade det, ca 20 000 kronor. R beställde ett filmabonnemang han betalde, 199 kr/mån. Det var då jag började ana att han styrde mig att köpa sådant han ville ha men inte ville betala själv.)

Källa: Svd, Cecilia Hammarin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men då undrar en icke inbiten..vart är eric?!

2009-11-03 @ 20:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag kommer tillbaka!

eMail:

Blogg/Hemsida:

Din ouff:

Trackback
Josefines Blogdesgner
RSS 2.0